"Stacja kosmiczna" na Codeweek 2018

Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez młodych doradców ds. agendy cyfrowej współpracujących z Komisją Europejską. Jak wyglądał Wasz Codeweek w tym roku? Podczas realizacji tego przedsięwzięcia wykorzystaliśmy świetny pakiet FUNKODOWANIE III, z zasobów Magicznego Dywanu Funtronic. Aplikacja „Stacja kosmiczna” jest przeznaczona dla klas IV-VIII, ale trzecioklasiści  wspaniale sobie poradzili z zadaniem. Jest to gra zawierająca trzy poziomy o charakterze matematyczno-logicznym. Dzięki niej uczniowie rozwijali koordynację wzrokowo-ruchowo-przestrzenną oraz myślenie komputacyjne. Wielkim walorem tej gry jest nacisk na współpracę kilku osób, odpowiedzialnych za ruch robota. Sterowanie robotem oparte jest na strzałkach przód, tył, lewo, prawo oraz obrotach. Pojawiło się nowe narzędzie, odpowiedzialne za chwytanie i puszczenie kamieni. Dodatkowym utrudnieniem jest obserwacja poziomu baterii. Na szczęście jest pole „naładuj” i robot nabiera mocy. Po wykonaniu zadania dzieci otrzymują informację zwrotną w postaci radosnej emotikonki oraz braw od kolegów. Fantastyczna sprawa – ruch, nauka, współpraca i zabawa!Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez młodych doradców ds. agendy cyfrowej współpracujących z Komisją Europejską. Jak wyglądał Wasz Codeweek w tym roku? Podczas realizacji tego przedsięwzięcia wykorzystaliśmy świetny pakiet FUNKODOWANIE III, z zasobów Magicznego Dywanu Funtronic. Aplikacja „Stacja kosmiczna” jest przeznaczona dla klas IV-VIII, ale trzecioklasiści  wspaniale sobie poradzili z zadaniem. Jest to gra zawierająca trzy poziomy o charakterze matematyczno-logicznym. Dzięki niej uczniowie rozwijali koordynację wzrokowo-ruchowo-przestrzenną oraz myślenie komputacyjne. Wielkim walorem tej gry jest nacisk na współpracę kilku osób, odpowiedzialnych za ruch robota. Sterowanie robotem oparte jest na strzałkach przód, tył, lewo, prawo oraz obrotach. Pojawiło się nowe narzędzie, odpowiedzialne za chwytanie i puszczanie kamieni. Dodatkowym utrudnieniem jest obserwacja poziomu baterii. Na szczęście jest pole „naładuj” i robot nabiera mocy. Po wykonaniu zadania dzieci otrzymują informację zwrotną w postaci radosnej emotikonki oraz braw od kolegów. Fantastyczna sprawa – ruch, nauka, współpraca i zabawa!

 

OPIS APLIKACJI "STACJA KOSMICZNA"