Dzień Chłopca w naszej klasie

Uroczystość troszkę spóźniona, ze względu na mój służbowy wyjazd. Razem z dziewczynkami wręczyliśmy naszym chłopcom piękne upominki. To był zestaw gumek w kształcie cyferek oraz ołówki z gumowymi nakładkami i jeszcze dodatkowo odznaka "Dzień Chłopaka". 

Później były tańce ze stworkami z Gonoodle oraz zabawa z jabłuszkami. Należało przenieść owoc na jabłonkę za pomocą słomki (wciągając powietrze). 

Droga klocka

Na zajęciach komputerowych poznajemy proste programowanie. Najpierw zrobiliśmy zadania na planszy z drewnianym klockiem.  Potem za pomocą tylko czterech strzałek wyznaczaliśmy drogę dla jednego klocka, wykorzystując aplikację internetową. Mistrzowie doszli do dwunastego poziomu!!!

Urodziny Alanka!

Zdrowia, szczęścia i słodyczy cała klasa Alankowi życzy!!!

Jesienne układanki

Jesienne układanki wprowadziły nas do tematu o tej pięknej porze roku. Poradziliśmy sobie znakomicie!

Lubimy gry

Jedna kartka, dwie kostki i 2 kredki. Tyle potrzeba, by zajęcia były niezwykle aktywne dla dzieci. Liczyliśmy oczka na kostkach. Mogliśmy je dodać lub odjąć. Po dokonaniu obliczenia kolorowaliśmy odpowiednią linię przy wyniku. Kto zamknął kwadrat wokół liczby, kolorował ją swoją kredką i miał duży punkt!!!

Nasze pierwsze plakaty w tablecie

Niedługo zaczynamy pierwszy projekt eTwinning ze szkołami z Połajewa i Kowanówka. Naszym pierwszym zadaniem jest przedstawienie się partnerom. 

Znakomicie nadaje się do tego aplikacja Pic Collaqe, w której uczniowie wykonali swoje pierwsze plakaty. Aplikacja jest niezwykle intuicyjna i łatwa. Ma bardzo dużo opcji: wybór tła, dodanie naklejek, zdjęć, tekstu. Pomalutku zrobiliśmy plakaty. Ba, większość zapisała swoje imię korzystając z klawiatury.

Na zajęciach komputerowych

Korzystaliśmy z gier, które zrobiła dla nas pani Ola. Utrwalaliśmy podział wyrazów na sylaby, poznane lietrki - samogłoski. A w paincie trenowaliśmy łączenie linii prostych. 

Jesiennie i ponuro, ale...

wiele radości w sali dzięki nowym grom "Ja mam - ty masz". Utrwalaliśmy nazwy warzyw. Podawaliśmy przykłady ich wykorzystania w kuchni. No i tańczymy z awatarkiem. On rośnie, rośnie i możemy go zmieniać!

Wiemy, ile to tuzin

Kostki mamy też w postaci aplikacji. Gra "Tuzin" na różnych planszach. To dodawanie i odejmowanie (nawet z przekroczeniem progu dziesiątkowego), podejmowanie decyzji - dodać czy odjąć, współpraca z kolegą. Takie zajęcia lubimy.

Skaczemy przez płotki

Bardzo atrakcyjne zajęcia wf, ze względu na wykorzystanie nowego sprzętu. Bezpieczny, z lekkiej pianki. Uczyliśmy się skakać przez płotki. Na razie na niskiej wysokości, ale trening czyni mistrza. 

Tablet pomaga w nauce

Na zajęciach tabletowych - odnajdowanie "współrzędnych" czyli iloczyn kartezjański w postaci figur, zwierząt i kolorów.

Ślub będziemy brać ze szkołą?!

13 października odbyła się wielka uroczystość. Przyszli nasi rodzice oraz dziadkowie. Złożyliśmy ślubowanie i zostaliśmy pasowani na ucznia naszej szkoły. 

 

Ślubuję być dobrym Polakiem:

Dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły.

Będę uczyć się w szkole, jak kochać Ojczyznę,

Jak dla niej pracować, kiedy urosnę.

Będę starał się być dobrym kolegą;

Swym zachowaniem i nauką sprawiać radość

 

rodzicom i nauczycielom.

Jesienne szlaczki

Siedzenie w ławce, żmudne kreślenie wzorów literopodobnych na szarej kserówce zapewne jest nudne i męczące. Parę dni temu na ulubionej stronie z pomocami edukacyjnymi  printoteka.pl znalazłam kartę pracy "Gruszka oburącz". Wykorzystałam ją do ćwiczenia motoryki małej obu rąk w zakresie kreślenia linii falistych, usprawniania koordynacji wzrokowo-słuchowej, rozróżniania strony lewej i prawej. Do tego zadania dodałam element muzyczny. Celowo wybrałam utwór "Walc łyżwiarzy" (kompozytor Emil Waldteufel). Jego spokojny charakter odpowiadał zadaniu. Rozstawiłam ławki i przykleiłam kartki cenkami, by nie przesuwały się podczas ruchu. Dla płynności i bezpieczeństwa w przemieszczaniu się dzieci wyniosłam krzesełka i tornistry. Zadaniem dzieci było kreślenie linii równocześnie oburącz po śladzie do muzyki. Na hasło "zmiana" - zamieniały się miejscem z kolegą z ławki. Zabawa była strzałem w dziesiątkę! Muzyka miała ogromny wpływ na kreślenie linii, dzieci wykonywały je w skupieniu. Zamiany miejsc to dodanie ruchu, tak bardzo potrzebnego naszym uczniom. 

Spotkanie z panem Żaróweczką

Kwadraciki QR

Potrafimy skanować kody QR i odczytywać wiadomości. Na zajęciach dobieraliśmy wyrazy ukryte w kodach do odpowiedniego obrazka.