Malutki, ale ważny gość!

Pojawił się u nas szydełkowy Scotie, dzięki któremu dzieci lepiej rozumieją grę, ponieważ nim manipulują. Zrobiła go dla nas Szydełkowa Wróżka pani Ania Sz. Bardzo serdecznie dziękujemy. 

Koło fortuny jest ok!

Koło fortuny to fantastyczna gra, która ma wiele możliwości dzięki zmianie plansz tematycznych. My utrwalaliśmy głoskowanie, nazywanie zwierząt i wydawaliśmy odgłosy. 

Książeczki o kotach

Tak pięknie prezentują się nasze pierwsze książeczki o kotach, które dzieci wykonały w szkole. Zawiesiłam je na stojaku do odzieży. Każdy może wziąć książeczkę, obejrzeć i poczytać informacje. 

Spadło pudełko i...

Czasami bywa tak, że pomysły na zajęcia "powstają same". Wypadło mi pudełko sylabowo-obrazkowe. Od razu dzieci rzuciły się do ich zbierania. Większość zaciekawiona zawartością puzzli zaczęła łączyć sylaby w wyrazy i dokładać obrazki. Jak sprawdzić czy to są rogale czy rogaliki? Korale czy koraliki? Te dwa obrazki odłożyliśmy na koniec.

Uczniowie wybrali sami dwa obrazki, wykonali zdjęcia, przenieśli do aplikacji pic collaqe i samodzielnie podpisali. Świetny trening analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej.  

Mój ulubiony bohater z książki

Na zajęciach komputerowych poznajemy narzędzia edytora graficznego painta, by narysować ilustrację na szkolny konkurs. Autokształt gwiazdki wstawić jest łatwo. Narysować gwiazdkę, to już sztuka! Znamy też "zaklęcia" klawiszowe typu CTRL C, CTRL V, CTRL Z!

Labirynt i droga ozobota

Ćwiczyliśmy logiczne myślenie, odnajdując drogę ozobota do parkingu. A przy okazji rysowanie trasy było pięknym ćwiczeniem grafomotorycznym. 

Quizizz po raz pierwszy

Po raz pierwszy moi uczniowie mieli nie lada zadanie. Zeskanować kod QR, wpisać kod gry i swoje imię. Czekał na nich quiz czytania ze zrozumieniem wyrazów. 

Zadania stworzyłam na platformie quizizz. Gdy wszyscy uczniowie "weszli" do gry (a to widać na tablicy), otrzymali wirtualnego awatarka, który był ich ikonką. Każdy uczeń w swoim tempie czytał i zaznaczał odpowiedzi. Nie ma zmagań z czasem. Platforma pozwala na podgląd wyników i ich analizę. 

Wiosenna dekoracja

Już wszyscy z utęsknieniem czekamy na wiosnę! Pomalutku dekorujemy salę. Jako pierwsze - pisklaczki w gniazdkach. 

Święto Dziewczynek

Piękne prezenty otrzymały dziewczynki od chłopców z klasy. Różowe bransoletki oraz gumki do włosów z "kryształowymi" serduszkami! 

Tworzymy muzykę w programie soundplant

Ozobot na spacerze

Utrwalenie elementów pogody i symboli. Pierwszy raz wykorzystania kodów szybko/wolno. 

Sukces Jasia

Janek razem z koleżankami z klasy Ia zdobył wyróżnienie w miejskim konkursie "Sześciolatki witają wiosnę". Gratulujemy!

praca zespołu
praca zespołu

Taki cudny prezent!

Nieco zdziwiona, gdy do sali wszedł kurier z ogromną paczką. Tu myśl "przecież nic nie zamawiałam...". Paczka adresowana imiennie do mnie. Jednak ciekawość zwyciężyła. Otwieram - obrazki. Za chwilę telefon z sekretariatu "proszę odebrać przesyłkę. Coś długiego." 

Wielkie podziękowania kieruję do Mistrzów Kodowania oraz Iwony Brzóski-Złotnickiej (koordynatora programu na Polskę). Zaszczyt zostać wyróżnionym!

Wiosna na parapecie i na macie

Założyliśmy wiosenny ogródek na klasowym parapecie. W naszych  doniczkach będą kwitły hiacynty, tulipany i lilie. Ułożyliśmy historyjkę obrazkową dotyczącą wzrostu roślin. Utrwaliliśmy wiadomości na temat ich pielęgnacji. Ogródek na parapecie, a na macie... tulipan. To pierwsze spotkanie uczniów z matą, pierwsze zajęcia - niezwykle udane. Dziś odczytywanie współrzędnych typu 7A - zielony, B12 - żółty. Po ułożeniu kolorowych kart powstał piękny tulipan.