urodziny Zosi

Zdrowia, szczęścia i słodyczy cała klasa Zosi życzy!!!

Coraz więcej liter znamy

I potrafimy przeczytać wyrazy jedno i dwusylabowe. Pani Ola zrobiła nam kolejną grę KABOOM. Przeczytasz wyraz, bierzesz patyczek. Ale jeśli trafisz na KABOOM... wszystkie musisz oddać. Na pocieszenie jest też jeden  patyczek GRATIS. Biorę patyczek bez czytania. 

3 w linii

Nowa gra matematyczna autorstwa M. Dąbrowskiego. Potrzebna plansza, żetony dla graczy i trzy kostki. Po rzucie kostkami dzieci wybierają tylko dwie. Dodają lub odejmują - w ten sposób opracowują strategię ułożenia trzech żetonów w linii. 

Matematyka i Ninja

Dzieci lubią gry, którym towarzyszą emocje i superbohaterowie, z którymi mogą się utożsamiać. Dziś matematyka z Ninją. Bardzo fajna aplikacja i bez reklam. 

Zakres działań podzielony na poziomy, również działania z okienkami i przekroczenie progu dziesiątkowego. Im dalej, tym trudniej. 

Bardzo się cieszyłam, że nikt się nie poddał! Niektórym potrzebne były koraliki, ale dawali sobie radę!

Skąd te kryształy?

Kilkanaście dni czekaliśmy na efekty doświadczenia. I wreszcie są kryształki soli!!! Stało się to podczas parowania wody. 

Urodziny naszych bliźniaków

Zdrowia, szczęścia i słodyczy cała klasa Mateuszowi i Krzysiowi życzy!!!

Krzesło mam głos!

Takie piękne ubranko na krzesełko uszyła moja koleżanka Magda H. Po co? By zachęcić dzieci do wypowiedzi i czytania. Bo kto na nim usiądzie - ma głos i jest ważny!!! Będą prezentacje ulubionych książek, będzie czytanie fragmentów wierszy, bajek i baśni. 

Śniadanie daje moc!!!

Nie było mi dane wziąć udział w tym smacznym przedsięwzięciu, bo po prostu zachorowałam. Ale pani Magda i duży zespół mam i babć świetnie sobie poradziły.

Uczniowie dowiedzieli się, czym jest piramida zdrowego żywienia i rola śniadania, jako najważniejszego posiłku dnia. Sami przygotowali smaczne, zdrowe kanapeczki, które ze smakiem zjedli!!! 

Zdjęcia przesłała szybciutko p. Aga -  mama Kasi. 

Oblicz i wyznacz trasę robocikowi

Kolejne spotkanie z kodowaniem. Moi uczniowie (a większość to sześciolatki) sprawnie dodają. Jest i spora grupa takich, którym nie sprawia trudności dodawanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Oba zadania polegały na dodaniu liczb, znalezieniu na planszy odpowiedniego wyniku i wyznaczeniu trasy robocika do prawidłowej sumy. Tym razem naszym narzędziem był komputer, nie tablet.  

Flety dotarły!

Dotarła w paczka z fletami! Dla chłopców turkusowe, a dla dziewczynek czerwone. Pani Ola podpisała każdemu dziecku etui, żebyśmy zawsze wzięli swój instrument. Dziś uczyliśmy się grać na górnej części - na gwizdku do melodii "Gile". Zajęcia były na dworze i było bardzo przyjemnie. 

Zegary

Odczytywanie godzin zegara to bardzo ważna umiejętność. My już potrafimy ustawić wskazówki pełnych godzin. 

Oto my!

Piła, Oborniki Wielkopolskie, Połajewo, Kowanówko - tam znajdują się nasze szkoły. Mieszkamy niedaleko siebie, ale się nie znamy. Znają się za to nasze nauczycielki - panie: Jola, Ola, Zyta i Lucyna. Ponieważ wszystkie mają "bzika na punkcie TiKa" zaplanowały wspólny projekt "Oto My". Większość naszych zadań wykonamy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dziś była pierwsza wideokonferencja. 

Matematyka z grą dotto!

Matematyka w działaniu. Dziś gry autorstwa M. Dąbrowskiego z wykorzystaniem plansz i kostek domina. Zadaniem było ułożenie wybranych kostek na polach. To wcale nie było takie łatwe, a dzieci wspaniale sobie poradziły. 

Tablet uczy współpracy

Dobble Tap to aplikacja, oparta na grze karcianej. Wśród dwóch grup obrazków na ekranie są tylko dwa takie same. Ale... różnią się wielkością, orientacją i położeniem.Na zajęciach po raz pierwszy wykorzystaliśmy grę na tablecie, gdzie była rywalizacja. Kto pierwszy odnalazł wspólny obrazek, dostawał punkt. Mimo, że była rywalizacja, było dużo pozytywnych emocji.  

Czytamy!!!

Gra w dobble polega na rozdaniu uczestnikom tej samej ilości kart i znalezieniu tego samego obrazka, wyrazu na karcie wyłożonej oraz kartach graczy. My wykorzystaliśmy ćwiczenie interaktywne i pracowaliśmy w parach. Doskonaliliśmy technikę czytania wyrazów, zbudowanych z poznanych liter. Idzie nam coraz lepiej!!!

Światowy Dzień Pluszowego Misia

Światowy Dzień Pluszowego Misia obchodzimy 25 listopada począwszy od 2002 roku, kiedy to pluszowy miś świętował swoje setne urodziny. Pierwsza taka pluszowa zabawka powstała  w 1902 roku w Nowym Jorku. Na cześć prezydenta USA Teodora Roosevelta (który podczas jednego z polowań nie zgodził się na zastrzelenie młodego niedźwiadka) została nazwana "Teddy's Bear". Obecnie pluszowe misiaczki są jednymi z najpopularniejszych zabawek na świecie.

Spotkanie z panią policjantką

Jak przechodzić przez ulicę, po co jeździć w foteliku, do czego są odblaski, jak bronić się przed atakiem psa. O tym opowiadała nam pani policjantka. Bardzo nas chwaliła, bo pięknie odpowiadaliśmy ja jej pytania.  

Droga myszki do serka

Przykład kodowania off line. Dzieci kładły na planszy łapki myszki, by wyznaczyć drogę do serka. Następnie musiały wyznaczyć drogę strzałkami. Było utrwalenie pojęć przestrzennych: lewo, prawo, góra, dół. 

puzzle sylabowe

Znamy coraz więcej liter, dlatego coraz więcej możliwości czytania nowych wyrazów. Dzisiaj były puzzle sylabowe.