Tworzymy scenki

Na zajęciach komputerowych po raz pierwszy tworzyliśmy scenki w programie toonytool. Mieliśmy możliwość wyboru tła, ludzików i gadżetów. A niektórzy z nas napisali proste dialogi. Bardzo się nam podobało to zadanie. 

Sudoku z wyrazami

Pani Ola mówi, że to takie zadanie "na mózg". Poznaliśmy wcześniej aplikacje tabletowe z sudoku z obrazkami i cyframi. Przed nami nie lada wyzwanie - ortograficzne sudoku z ż i rz. 

Wielkanocnie

Zajączki i koguciki staną się piękną ozdobą wielkanocnych stołów w naszych domach. 

Lustrzane odbicie na macie

Na macie było dodawanie i odejmowanie. Liczby w zakresie 1-5 to żółty kubek, 6-10 zielony, 11-15 niebieski i 16-20 czerwony. Po ułożeniu kolorowych kubeczków we wskazanym miejscu wyznaczyłam dzieciom oś symetrii. Musiały położyć kubeczki w lustrzanym odbiciu. I tak powstał kolorowy motyl. 

Ozobot zbiera pisanki

Od firmy edu-sense otrzymałam zamówiony, darmowy komplet wielkanocnych scenariuszy z ozobotem. 

Uczniowie znają już kody dotyczące szybkości poruszania się robocika. Dziś kolej na skręty w lewo, w prawo lub drogę prostą. Wcale niełatwe zadanie. Tak trzeba było przemyśleć kodowanie, by ozobot po drodze zebrał 8 pisanek. Mistrzunie nasze tak zaprogramowały, że ozo zebrał aż sześć!!!

Eksperymenty z balonem

Dlaczego balon przy pocieraniu w wełnianą czapkę przyciąga papierki i włosy? Uczniowie bez trudu znaleźli odpowiedź. 

Matematyczne zadania na macie kodowania

Suma oczek na przeciwległych ściankach kostki wynosi 7. Jaka będzie suma na dwóch niewidocznych ściankach dwóch kostek? A że temat powiązany z fantazjowaniem, to odkryty obrazek był rakietą, rybą, kwiatem i żabą. 

Patriotycznie

Zbliżają się święta - 1, 2, 3 maja - Święto Pracy, Święto Flagi i Święto Konstytucji 3 Maja. Utrwaliliśmy barwy narodowe, opisaliśmy ustnie godło  i wykonaliśmy piękne biało-czerwone kotyliony. 

Tworzymy i skracamy skrypty

Scotie to malutki przybysz z kosmosu, który wykonuje zadania, by naprawić swój statek. Z zupełnie "innego kodowania" (klocki i aplikacja Scotie Go). Wykorzystaliśmy jego figurkę na macie, by doprowadzić ufoludka do samochodu. 

Uczniowie wyznaczali drogę Scotiemu, za pomocą skryptu. Gdy maskotka dotarła do samochodu - skrypt miał 19 klocków. I zaraz dzieci zauważyły, że można go zapisać nieco inaczej, krócej. Wykorzystały do tego liczby, które określały ile razy dany krok wykonać.